piątek, 22 lutego 2013

Techniki driftingowe cz.2 - Jak driftować ?

         Drift wymaga totalnej kontroli nad samochodem, musimy zawsze wcześniej wiedzieć , jak nasz wóz zareaguje przy ujęciu gazu, puszczeniu kierownicy czy przy zmianie obciążenia.
         Zajmiemy się teraz opisem tych trudniejszych do opanowania technik wprowadzania auta w poślizg , wymagających od kierującego doświadczenia i większych umiejętności oraz znacznej prędkości wejścia w zakręt.


BRAKING DRIFT 
          Wspomniana technika wykorzystuje fakt , iż przy mocnym hamowaniu masa auta przenoszona jest do przodu , przy okazji odciążając tył. Metoda ta wymaga zachowania dużej prędkości wejścia w zakręt. Najprościej mówiąc , polega to na zbyt szybkim wejściu w zakręt , co skutkuje poślizgiem.
          Jadąc po torze na czas przed zakrętem  mocno hamujemy i jedziemy w jak najmniejszym uślizgu, " operując " hamulcem oraz gazem. W drifcie procedura hamowania i skrętu kierownicą muszą być energiczne, by samochód wpadł w odpowiednio większy poślizg i już na początku zakrętu  wychylenie auta było znaczne.


KANSEI
        Prawie identyczna technika co przedstawiona wyżej. W przeciwieństwie do innych technik nie polega na drastycznym zmniejszeniu przyczepności tylnych kół , lecz na płynnym wyprowadzeniu samochodu z balansu. Zamiast hamować przed samym zakrętem , podczas wykonywania skrętu  odejmujemy na chwilę gaz , jeśli w zakręt wejdziemy z odpowiednią prędkością , przeniesienie ciężaru na przód spowoduje jakby że inaczej , uślizg tylnych kół. 


FEINT
        Agresywna i popularna technika stosowana na całym świecie. Polega na uzyskaniu tzw: "wahadła",przed łukiem wykonujemy krótki skręt  w przeciwną stronę zakrętu , auto przechyli się , a zawieszenie ugnie się by po chwili " oddać " swoją energię , w momencie jak będziemy rozpoczynać właściwy zakręt. W słabszych autach o seryjnych zawieszeniach ( miękkich ), proces ten może wymagać kilkukrotnego bujania  auta , w celu zgromadzenia większej energii , potrzebnej do spowodowania utraty przyczepności.
        W przeciwieństwie do większości technik , które wykorzystują zmianę obciążenia z tyłu na przód, tym razem korzystamy z energii odśrodkowej. ( rys. 1 )

        CHOKU DORI 
           Choku dori czyli drift na prostej , polega na długo przed zakrętem , na prostej za pomocą hamulca ręcznego , wprowadzić auto w poślizg. Rozpędzając się nawet do 180 km/ h i więcej , drifterzy przy maksymalnym możliwym wychyleniu auta suną bokiem po prostej, generując tym samym wielkie ilości dymu  z tylnych kół. W ten sposób auto wchodzi we właściwy łuk pokonywany bokiem. 
           Królewska technika w drifcie , jest kontrowersyjna , jednak jej widowiskowość i wielka trudność sprawiają , że każdorazowo budzi podziw i oklaski na trybunach.

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz