Przejazdy w parach zaczynają się od TOP 32 do TOP 16 , to właśnie wtedy podziwiać można bezpośrednią walkę na torze , gdzie dwóch kierowców i dwie maszyny sunące w poślizgu w odległości kilkunastu centymetrów , walczą o przejście do następnego etapu zawodów.
Zawodnicy ustawiani są w pary , najlepszy z najsłabszym spośród tych , którzy przeszli eliminacje czyli pierwszy jedzie z ostatnim ( nr 1 z nr 32, nr 2 z nr 31 itd. ) . Rozgrywki prowadzone są w systemie play-off, czyli zwycięzca każdej pary przechodzi dalej , aż do momentu gdy pozostaje tylko dwóch zawodników, którzy walczą o zwycięstwo.
Każda para zawodników pokonuję trasę trzy razy , pierwszy przejazd jest przejazdem rozgrzewkowym, dwa kolejne są oceniane. Po pierwszym ocenianym przejeździe zawodnicy zamieniają się miejscami , zawodnik prowadzący staje się goniącym i na odwrót. W przejeździe rozgrzewkowym , pierwszym ocenianym zawodnikiem prowadzącym jest kierowca , które zajął wyższe miejsce w kwalifikacjach.
KRYTERIA OCENY PRZEJAZDÓW W PARACH
Po przejazdach w parach , każdy z sędziów wskazuje zawodnika , który jego zdaniem powinien wygrać daną " parę ".Po krótkiej naradzie wśród sędziów ogłaszany jest wynik rywalizacji, ten który uzyskał większą ilość głosów wygrywa i przechodzi dalej. W przypadku gdy co najmniej dwóch sędziów orzecze remis dwubieg jest powtarzany bez przejazdu rozgrzewkowego.
- Zawodnik prowadzący - zarówno prowadzący jak i goniący powinni jechać po takiej linii przejazdu jaką wyznaczyli sędziowie w kwalifikacjach. Podczas przejazdu nie powinien on pod " naciskiem " zawodnika goniącego , zmieniać swojej linii przejazdu czy też jechać mniejszym kątem wychylenia. Kluczem do zwycięstwa w przypadku zawodnika prowadzącego jest jechanie idealną linią , z jak największym kątem wychylenia i taką prędkością , aby nie dać się dogonić,
- Zawodnik goniący - powinien on starać się zbliżyć i " naciskać " prowadzącego zawodnika , jednak pamiętając o tym , że kąt wychylenia z jakim jedzie nie może być mniejszy od kąta zawodnika prowadzącego. Można jechać po torze na zewnątrz optymalnej linii jeśli to pozwoli dogonić i naciskać zawodnika prowadzącego. Jechanie po torze od wewnętrznej strony optymalnej linii jest nie dozwolone i karane utratą przewagi w przejeździe , ponieważ powoduje to skrócenie trasy. Zawodnik goniący zyska przewagę , wtedy gdy pojedzie jak najbliżej samochodu prowadzącego , przy zachowaniu takiego samego lub większego kąta wychylenia i nie będzie skracać toru po wewnętrznej stronie optymalnej linii przejazdu,
- Wyprzedzanie - dozwolone jest tylko wtedy gdy samochód prowadzącego spinuje , przestanie driftować , będzie jechać wyraźnie złą linią lub wypadnie poza trasę. Nie dopuszczalne jest gdy manewr wyprzedzania wymusi na wyprzedzanym pojeździe zmianę linii przejazdu lub zmusi go do zmniejszenia prędkości. Podczas wyprzedzania samochód musi jechać cały czas w poślizgu,
- Kolizje - dopuszczalne jest , że podczas przejazdu w parach samochody dotknął się. Jeżeli kontakt nie spowoduje zmiany toru ani prędkości , żadnego z zawodników , uznawane jest to jako wyraz najwyższego kunsztu kierowcy , który podjechał tak blisko jak się tylko dało. Jeżeli kierowca , który doprowadził do kontaktu , wymusił na innym zawodniku zmianę linii lub prędkości traci przewagę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz