KWALIFIKACJE
Bartosz Stolarski podczas kwalifikacji
W kwalifikacjach zawodnikowi przysługą cztery przejazdy po wyznaczonej trasie. Pierwszy przejazd to rozgrzewka , trzy kolejne są oceniane. O miejscu w kwalifikacjach decyduje najlepsza ocena z trzech przejazdów kwalifikacyjnych.
Każdy z trzech sędziów ocenia jeden z podstawowych elementów i przyznaje za tę kategorię punkty. Maksymalna ocena to 100 punktów , jednak by uzyskać maksymalną ilość punktów trzeba naprawdę opanować sztukę jazdę bokiem do perfekcji. Idealne przejazdy zdarzają się niezwykle rzadko. Przejazd punktowany na ponad 80 punktów , należy uznawać za przejazd dobry, a oceny powyżej 90 pkt za bardzo dobre.
KRYTERIA OCENY POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW PRZEJAZDU W KWALIFIKACJACH :
- Prędkość - otrzymuje się punktacje za prędkość ( mierzona radarem ) inicjacji poślizgu, za utrzymanie jak najwyższej prędkości w czasie całego przejazdu oraz za dynamikę tak zwanych " przekładek " , czyli przejścia z poślizgu w jedną stronę w drugą,
- Linia - idealną linię przejazdu określają tzw : " Clipping Pointy " i " Clipping Zone " , które są zwykle oznaczone wysokimi pachołkami , są to punkty lub strefy o długości kilku metrów , do których kierowcy muszą jak najbardziej się zbliżyć obrysem samochodu. Pojedyńcze punkty zwykle umiejscowione są po wewnętrznej stronie łuku i zbliżyć się do nich należy przednim zderzakiem. Strefy częściej znajdują się po zewnętrznej stronie zakrętu i do niej należy się jak najbliżej zbliżyć tylnym zderzakiem. Przy ocenie linii przejazdu ważne są też miejsca w których zawodnicy dokonują " przekładek " . Miejsca te , podobnie jak rozmieszczenie " Clipping Point'ów " , omawiane są szczegółowo na odprawach dla zawodników,
- Kąt - kąt wychylenia samochodu podczas poślizgu w czasie przejścia z poślizgu z jednej na drugą stronę , względem kierunku w jakim się porusza. W tej kategorii im większy jest kąt wychylenia i dłużej utrzymywany jest w czasie całego przejazdu , tym wyższa jest ocena,
- Styl - to najbardziej subiektywne kryterium oceny , sędziowie biorą pod uwagę to jakich emocji dostarczył przejazd danego zawodnika obserwującym go widzom , ogólną ocenę za wszystkie 3 podstawowe kryteria ( prędkość , linia , kąt ) podczas całego przejazdu. Im większy aplauz otrzymuje od publiczności za przejazd zawodnik , tym ocena za styl wzrasta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz